NEULEFRIIKKI

Mukavaa kun kävit, tule toistekin!







sunnuntai 4. syyskuuta 2011

Syysunelmia - Only dreams

Unelmia tosiaan!

Susu yritti mua lohduttaa, että vuosienkin päästä hänellä on yhä hyötyä (?!) mallitilkuista, joita kouluaikana joutui tekemään. Ei oikein lohduttanut. En viitsi edes kuvata niitä tilkkuja. Niitä meinaan on tehty!!

Pian tosin yksi unelma valmistuu ja luulenpa ettei sitä enää tarvitse purkaa ja neuloa uudestaan. Tämä tekele kun oli neulo-purkaa-neulo-purkaa-juttu. Pitäisi jaksaa ensin suunnitella, vaan minä innoissani syöksyn suoraan tekemään ja kokeilemaan.

Sitäkin olen kyllä nyt opetellut tässä koulua käydessäni: siis suunnittelemista. Ensin siis mallitilkku, sen peseminen ja kuivaus. Sitten omat kaavamitat esiin ja oman kaavan piirtäminen. Ja sitten lasketaan neuletiheydestä tarvittavat silmukkamäärät.... Toisille varmaan ihan arkea, mutta ei mulle! Mä oon aina tehnyt vaan.

Dreams-dreams, onky dreams. Nothing finalized. Just tried to learn how to knit....

Syksy saa, kaikki on niin kaunista ja metsässä kasvaa uskomattoman paljon sieniä. Sinne siis!


 Aamulenkillä kukonlaulun aikaan kaikki on tosi kaunista! Sitä mieltä on Carakin!


4 kommenttia:

Hepsi kirjoitti...

En minäkään ole paljonkaan mallitilkkuja tehnyt enkä ainkaan kertaakaan yhtään pessyt.

Me varmaan nähdään tällä alkavalla viikolla. Huomenna olen menossa Korian neulemiittiin. Lähtö on puoli viiden maissa. Ehditkö mukaan?

Susu kirjoitti...

Ihan tosi - on ne tilkut ihan hyödyllisiä! Ainakin jos ei tykkää purkamisesta...
Täällä vastarannalla aina vaan. Ei malta millään irrottaa kesästä ja uskoa, että syksy on täällä ja kaupunkielon aika. Ku niit sienii on täälläkin järjettömästi...

Eija kirjoitti...

Täytyy tunnustaa, että harvemmin tulee tilkkuja tehtyä ... taktiikka menee siten, että ensin tehdään ja sitten puretaan jos ei tule sopiva tai muuten vaan silmää miellytä. Helpommallakin vois ihminen päästä, mutta minkäs teet, kun intoa on enemmän kun taitoa tai järkeä ...

-MARI- kirjoitti...

Kaunis maisemakuva! Syksy on ihanaa aikaa.